11 Şubat 2014 Salı

Samanlı Dağları ve Tramem..

12 Kasım sabahı Kartepe Pazarçayır İzcilik ve Doğa Sporları merkezinde buluşup,(Rakım 900mt) sobada kestane çay keyfi yaptıktan sonra Karaoluk Yaylasına doğru yola koyulduk. Gece boyunca yağan taze kar üzerinde ilerlerken, Sonbahar sarı kanatlarındaki tüyleri yaprak yaprak döküyordu.. Sarı beyaz yolda hiç zorlanmadan yörük yaylaya varıyoruz. Rakım (1200mt). Yörük yaylada damacanalara sularımızı doldurup, 400mt uzaklıktaki kamp alanına varıyoruz.

Kampımızı rüzgarı az alan bir noktaya kurduktan sonra, Kayınlarla başlayıp, ulu göknarlarla yükselen yamaca yaslanıp bir oh çektik..Ümit ustanın hazırladığı sandwiçleri yedikten sonra orman yolunu takip ederek Kızıl Geyik, tilki ve çakal izleri eşliğinde Altıoluk yaylasına ulaştık..Rakım (1350mt) Kapıorman Dağlarına doğru uzanan orman denizinde biraz seyre dalıp, donmuş ağaçları fotoğrafladıktan sonra değişik bir parkuru deneyerek kampa doğru ilerlemeye devam ettik. Kocaoğlan'ın taze yağan karın üzerinde bıraktığı izleri takip ederek ormanın içlerine kadar ilerledik. Göknarlar, Akçaağaçlar, yalnız ardıçlar, çamlar, kayınlar, yaşlı meşeler derken Kampta nöbetçi kalan Erdal abinin yaktığı ateşin başında buluverdik kendimizi. Gece için odun topladıktan sonra, ayazın körüklediği ateşin başında güzel bir akşam yemeği yedik. Tramemciler buluşunca ne konuşulursa fazlasıyla konuştuk ateşin başında.Tramem'i tartışıyoruz.Ahmet Hoca nasıl, Halim DİKER kesin arazidedir, Yasin'in girdiği haberler ses getiriyor, Fotokapanla çalışan üye sayısındaki artış, Shadowns'un zengin yaban patikası, Ozivol'un elle çektiği vaşak vb... aklımda kalan başlıklardan.. Timur'un ayı maceralarıda ayrı bir hava ve ürperti katıyor geceye.:)) . Bir çakal sürüsü kampımızı selamlayıp,kayboluyorlar gecenin karanlığında..Gece sıcaklık eksi 5 dereceye kadar iniyor. Çadırlarımıza girip, sabahı bekliyoruz.

Böyle Pazar sabahına can kurban..Çaylarımızı yudumlayıp, güzel bir kahvaltıdan sonra Yörük Yaylaya ilerliyoruz. Yaylalara çıkan bir orman patikasına igiriyoruz. Bu sırada ormanda bizi izleyen dişi bir Kızıl geyiği farkediyoruz..Ağaçların sıklığından dolayı fotoğraflayamasakta güzel bir renk katıyor bu orman sakini günümüze. Kuzey istikametinde dörtnala uzaklaşıyor bayan geyik. Kartepe'nin Güney Yamacından tırmanıp zirveye doğru ilerliyoruz..Tabi Tirvana'nın Yaban Adımlar çekimlerine konu mankenliği de yapmadan edemiyoruz. . Poyraz ve soğuk zirve bölgesinde durmamızı zorlaştırıyor..Yamaçtan kampa doğru ilerleyen bir yol bulup ilerliyoruz. Yolda Bozayıların istasyon olarak kullandığı ağaçları inceliyor, tahminlerde bulunuyoruz..Tabi aralarda ben bu çakal ayakizi diyorum, arkadan Hayır bu tilki olmalı diyor bir ses (Ümit), yok hatta ayı izi (Timur) derken :)) Kampa varıp, toparlanıyoruz. Nedense kimsede bir ayak ağrısı veya yorgunluk gözükmüyor..Bunun sebebini zeminde bulunan 10cm'yi geçemeyen toz kara borçlu olduğumuzu düşünüyoruz, akşam yemeği için Pazarçayır'daki anakampa geçiyoruz. Yine soba eşliğinde bir akşam yemeği yedikten sonra vedalaşıp ayrılıyoruz..